آیت الله محمدرضا ناصری  پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در استان یزد که به مناسبت هفته حج برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به بندگان خدا یکی از پر ارزش ترین کارها است و هدایت و نجات مردم از گرفتاری روز قیامت بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه هر کسی برای بنده های خدا کار کند، خدا او را دوست دارد، خاطرنشان کرد: اگر انسان به عنوان اینکه یک فرد بنده خداست به وی خدمت کند، از ارزش بالایی برخوردار است و گاهی همین خدمت ها به غیر مومنان انجام می شود و همین سبب می شود که به دین علاقه پیدا کنند.

امام جمعه یزد افزود: انسان آن زمانی سود می برد و می تواند روح رحمانیت خدا را در خودش ایجاد کند که به همه بندگان خدا کمک کند و دست آنها را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: به ویژه توجه به همسر و فرزند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و انسان باید دست همسر و خانواده اش را گرفته و وی را به سمت عاقبت به خیری هدایت کند. 

آیت الله ناصری عنوان کرد: خداوند خودش می داند با بندگانش چگونه باید معامله کند، بنابراین تکلیف ما تنها خدمت به بندگان خداست و باید در این زمینه همه را به یک چشم ببینیم.

 وی ادامه داد: در کاروان های حج همه جور انسانی وجود دارد و این نباید برای ما سبب ایجاد تفاوت باشد چرا که همه زائر خانه خدا هستند و باید به آنها خدمت کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به روایت یک فرد از اردوی زیارتی امام رضا(ع)، افزود: امام رضا(ع) زائرانش را دوست دارد و ما نمی توانیم بگوییم این فرد به درد زیارت می خورد و آن فرد به درد زیارت نمی خورد، چرا که ما از درون افراد آگاه نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: بعضا دیده می شود مدیر کاروان به دنبال کار اداری خودش است و همه کارها را به گردن روحانی می اندازد و زیاد به فکر درست اجرا شدن مناسک نیستند.

آیت الله ناصری افزود: نباید نسبت به اعمال زائران بی تفاوت بود، اگر دیده شد کسی بلد نیست باید به وی مناسک آموزش دهد چرا که ممکن است روحانی به همه نتواند آموزش دهد یا فرد نرود پیش روحانی و این اعمال را آموزش ببیند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مسائل مادی و موضوعات اداری کاروان ها، مدیران و دیگر دست اندر کاران باید مراقب این چنین موضوعاتی هم باشند و دغدغه نسبت به اجرای درست اعمال داشته باشند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: نمی گوییم مدیران در کار روحانی کاروان دخالت کنند اما اگر دیدند که شخصی اعمالش را درست انجام نمی دهد، نسبت به تذکر به وی اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: یکی دیگر از تذکراتی که باید داده شود به افرادی است که به معنویات این سفر کمتر توجه دارند و توجهشان بیشتر به بازارگردی است، در این زمینه باید به افراد تذکر داد و اهمیت معنویات را بیان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا